Klasyczna kanapka BLT w wersji wege!

BLT, czyli Bacon Lettuce Tomato, czyli bekon, sałata i pomidor. To klasyczna, prosta kanapka amerykańska. Super niezdrowa w wersji tradycyjnej, mięsnej. W wersji wegańskiej – odrobinę zdrowsza 😉 ale wciąż fast foodowa i pełna smaku!

BLT jest chrupiąca, ciągnąca, świeża i idealnie zaspokoi ochotę na fast foodowe grzeszki 😉

BLT

Spośród miliona przepisów na wegański bekon, w przypadku tej kanapki najlepiej sprawdzi się tempeh lub seitan – dodadzą całości ‚mięcha’, przez co kanapka będzie bardziej sycąca. Jeśli wolicie lżejszą, mniej przetworzoną wersję bekonu, polecam przygotować bekon z plasterków pieczarek portobello. Wtedy jednak czas pieczenia może się zmienić.

Do złożenia kanapki użyłam sklepowego wegańskiego majonezu na bazie soi. Dajcie jednak znać, czy chcecie zobaczyć przepis na domowy wege majonez!

bekon-weganski-z-tempeh

Składniki na ‚bekon’ z tempeh:

  • 50 g tempeh
  • 1 łyżeczka sosu sojowego/tamari
  • 1/2 łyżeczki syropu klonowego
  • 1/2 łyżeczki papryki wędzonej

 

Przygotowanie ‚bekonu’:

  1. Przygotować marynatę do bekonu: w miseczce połączyć sos sojowy, syrop klonowy i paprykę wędzoną. Pokrojony w cienkie plastry tempeh zanurzyć w marynacie i odstawić przynajmniej na 30 min. do lodówki (można na całą noc).
  2. Plastry tempeh rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia zachowując odstęp, aby kawałki nie nachodziły na siebie.
  3. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 30-40 min obracając co 10 min plastry i polewając pozostałą marynatą.
  4. Gotowy ‚bekon’ ma być lekko chrupiący i ciągnący, delikatnie skarmelizowany.

weganski-bekon

Składniki na kanapkę:

  • 2 kromki chleba tostowego
  • kilka plastrów pomidora
  • majonez (u mnie wegański)
  • kilka listków sałaty
  • ‚bekon’ z tempeh

tempeh-bekon

Złożenie kanapki:

  1. Kromki chleba włożyć do tostera lub tostować kilka minut w piekarniku.
  2. Na obu kromkach rozsmarować majonez (ilość wg własnych preferencji :D), na jednej stronie położyć plastry bekonu, na drugiej liście sałaty i pomidora. Złożyć w całość.
  3. Dla dodatkowych walorów estetycznych przekroić kromkę na pół po przekątnej i zajadać 😉

weganskie-BLT

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s