Smoothie z kurkumą na odporność

Rozgrzewające, pełne antyoksydantów i dobroczynnych witamin smoothie, idealne na chłodne dni, kiedy „coś nas bierze”. To kremowe, marchewkowe smoothie z kurkumą i imbirem postawi Was na nogi i doda energii. Jest też sycące za sprawą „białkowej wkładki” pod postacią jogurtu lub tofu.

pomaranczowe-smoothie

Imbir znany jest z właściwości rozgrzewających i przeciwzapalnych, dlatego działa doskonale jako środek przeciw jesienno-zimowym przeziębieniom. Kurkuma, czyli „złota przyprawa” ma podobne właściwości, a dodatkowo dba o nasze serce, wątrobę i ma działanie przeciwrakowe, więc dobrze spożywać ją codziennie! Świeżą kurkumę w korzeniu można dostać już w wielu supermarketach, więc polecam zaopatrzyć się w całe pudełko, gdyż smakuje dużo lepiej niż jej sproszkowana wersja.

Składniki na 1 porcję:

  • 1 banan
  • 1/2 szklanki soku marchwiowego
  • 2 czubate łyżki (ok. 50 g) jogurtu roślinnego (użyłam tego) lub 50 g tofu
  • 2 świeże lub suszone daktyle
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2-3 cm kawałek imbiru
  • kilka kawałków świeżej kurkumy (można zastąpić 1/2 łyżeczki kurkumy w proszku)
  • kostki lodu

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki smoothie zmiksować dokładnie w blenderze i podawać schłodzone.

smoothie-kurkumowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s