Kardamonowa granola z tahini

To lato rozpieszcza nas upałami i naturalną witaminą D. Dlatego zamiast gorącej owsianki, na słodkie śniadanie zdecydowanie wolę smoothie lub granolę. Albo jedno i drugie 😉 Choć ta granola ma przyprawy kojarzące się raczej z zimą, to jest idealnym zwieńczeniem zimnego, zielonego smoothie bowla i przyjemnie chrupie się ją w upalne dni. Dodatek tahini nadaje lekkiej goryczki, która idealnie balansuje słodki smak syropu klonowego i rodzynek.

zielony-smoothie-bowl-z-granolagranola-tahini-kardamon

 

Składniki:

  • 2 szklanki płatków
  • 1/2 szklanki tahini
  • 1/4 szklanki syropu klonowego
  • 1/4 szklanki rodzynek sułtańskich
  • 1/4 szklanki borówek suszonych
  • po 1 łyżeczce mixed spice*, kardamonu, cynamonu
  • szczypta soli
  • na czubku noża kurkumy
  • opcjonalnie: wiórki kokosowe

*Mixed spice to brytyjska mieszanka przypraw korzennych ze skórką pomarańczy i cytryny. Można zastąpić suszoną skórką pomarańczy lub pominąć.

 

 

Przygotowanie:

  1. Piekarnik rozgrzać do 160°C. Prostokątną blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. W misce wymieszać tahini z syropem klonowym i przyprawami.
  3. Wsypać pozostałe składniki i dokładnie wymieszać, by każdy płatek owsiany był pokryty klejącą masą.
  4. Rozłożyć cienką warstwę i uklepać razem, żeby masa skleiła się. Dzięki temu powstaną większe kawałki granoli. Piec 30 – 40 minut mieszając co 10 minut, by całość się nie przypaliła.

granola-z-tahini-i-kardamonem

Porady:

  • Jeśli lubicie miękkie suszone owoce, wmieszajcie je do granoli dopiero po upieczeniu. Ja lubię, gdy owoce chrupią delikatnie pod zębami, dlatego piekę je, co sprawia, że w strukturze są podobne do owoców liofilizowanych.
  • Sklejenie masy na blaszce spowoduje powstanie większych kawałków granoli, które potem można pokruszyć na mniejsze. Jeśli jednak lubicie bardziej sypką granolę, rozłóżcie równomiernie płatki na blaszce pozostawiając odstępy.
  • Do granoli można dodać ulubione bakalie. Do pieczenia polecam używać surowych orzechów, aby nie spaliły się w piekarniku. Jeśli macie już prażone, dodajcie je na ostatnie 5 – 10 minut.

granola-tahinigranola-z-tahini

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s